Egentlig skulle det ikke vært nødvendig å skrive dette. Men siden noen en sjelden gang lurer på hvorfor vi ikke har kortbetaling eller andre betalingssystemer så er det greit å informere. For ordens skyld, som grunder har jeg full forståelse for at noen kan være skeptiske til å forskuddsbetale, men jeg skal forklare nedenfor.
Hvorfor vi ikke kan tilby betalingsystem på petblower
Jeg har drevet med nettbutikker i mange år (Mitt navn på proff.no ), siden 2008. Petblower er ett av de som jeg startet rundt 2017, og i senere år fxstudio.no hvor jeg driver som bryllupsfotograf. Facebook gruppa for foexperten (en annen nettbutikk jeg drev med for salg av fotoutstyr fra 2008) er heldigivs fortsatt oppe selv om jeg ikke har nettbutikken lenger. Du kan se waybackmachine hvor du ser fotoexperten.no som jeg hadde.
Rundt mellom 2005-2104 så var nettplattformen Zen cart (som petblower er bygd på) et av de mest populære plattformene for å bygge gratis nettbutikk, også i Norge. Jeg har siden 2008 da jeg startet med fotoexperten benyttet meg av denne plattformen. Dibs og Bankaxept (som er betalingssystemer opp mot kortbetaling) hadde den gang integrering mot Zen Cart plattformen slik at kunder kunne bruke kort når de handlet i netbutikken, noe jeg også hadde.
Etterhvert fra 2014 og utover begynte andre plattformer som wordpress og wpzoom etc å bli store. Både dibs og bankaxept sluttet å tilby integrering opp mot kortbetaling for zen cart siden det ble synkende interesse for Zen cart.
Dette er hovedårsaken til at vi lenger ikke tilbyr betalingløsning. Det finnes ingen oppgraderte moduler lenger for å integrere dette i vår nettbutikk for zen cart.
Hvorfor vi ikke kommer til å skifte til annnen plattform og ha betalingssystem
Grunnen til at vi ikke skifter plattform er enkel. Vi holder kostnadene lave og av den grunn kan vi tilby nettopp deg lavere priser i nettbutikken enn andre. Prisene vi har hos Petblower er en god del lavere enn konkurrenene. De må skrus opp hvis vi har en betalingssystem. Zen cart plattformen gir også enorm frihet til å ha nettbutikken nøyaktig slik vi ønsker det. Dette får man ikke med wordpress eller noen andre aktører.
Heldigivs så har så å si alle kunder tillit til oss, men det er en sjelden gang en som er skeptisk, tror vi er tullebedrift når sannheten er stikk motsatt. De vil ha varen først for så betale av prinsipp. Det forstår jeg. Men vi kan ikke sende varen med en faktura. Det er fordi vi ikke har noe inkrevingssystem iform av betalinger og må da jakte på ubetalte fakturer manuelt.
Det du derimot kan gjøre er å sjekke oss/ meg på proff eller feks andre hundegrupper på facebook eller rett og slett gjør et søk på google på feks mitt navn. Sjekk meg på facebook, eller på min finn profil:
og firma profil på finn.
Jeg har solgt tusenvis av blåsere over hele landet siden 2017 og fotoexperten er fremdeles kjent blant mange fotografer. Jeg har en service som er langt utover det normale man finner generelt når noen trenger hjelp. Petblower den bedriften som er ærlig iforhold til hva du trenger og sier ikke at en blåser er kraftig uten å mene det. Det sier seg selv også at vi ikke driver på så mange år for så prøve å lure noen.
Hva hvis dere går konkurs
Vi har ingen gjeld så vi kan ikke gå konkurs. I illegg så er det av etiske prinsipper bare helt feil å drive en butikk som bare går minus. Ta gjerne en telefon til meg hvis du har noen spm.
Dersom det hadde vær ETT eneste tilfelle av lureri så hadde dette spredt seg som ild i vinden via sosiale medier, på forumer og ikke minst hos forbrukerrådet. Dette ville slått tilbake på bedriften med en eneste gang. Petblower lever av sitt seriøse og ærlige rykte (og ja vi er litt annerledes)
Siden jeg har samojedhunder som du ser på videoene her på petblower på produktsidene, så er jeg også på facebook gruppen “Samojed Norway“. Det er bare å spørre i gruppen der hvor petblower er godt kjent for veldig mange.
Du kan selvfølgelig velge postoppkrav, eller komme innom og hente en blåser (ved avtale). Null stress, ellers er det slik at du får en faktura i “Min konto” som derfor må betales før vi sender ut din ordre. De fleste vippser bare over beløpet siden det er enklere. Alt dette er tydelig gitt info om i fakturaen du har i “Min konto” og i vinduet rett etter at du har bestilt.
Jeg kunne selvfølgelig ha sendt ut varen med en faktura. Utfordringen med dette er at noen dessverre glemmer å betale, noen må dessverre vente med å betale. Så går tiden så glemmer folk det også er det sånn at jeg da må drive å pushe på. Det å drive inn faktura koster penger og ikke minst tid og det er helt ærlig talt frustrerende.
Vit at det ikke bare er vi som har en slik løsning. Uten å nevne navn vet jeg om flere aktører som gjør det samme.
Sånn. Slik jeg sa skrev i begynnelsen. Det bør være unødvendig å skrive en slik post, men greit å formidle helhetlig informasjon.
Kilder
www.dibs.no
www.zen-cart.com
Forum om samme samme sak hvor det snakkes om dibs sin modul:
https://www.zen-cart.com/showthread.php?223144-DIBS-installing
Her er en morsom video med Nina (en av mine hjelpere og min bestevenn) og våre 3 hunder ( i 1.46minutt ser det ut som det er blod på posen. Nei da. hehe. Dette er en rød tusj som vi skrev navnet til lily).
(Myra gikk dessverre bort i 2022)
Jeg ønsker deg velkommen til Petblower.
Navid Hekmat
Grunder